Nabór na stanowisko: Bibliotekarz

Nabór na stanowisko: Bibliotekarz

Dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej im. W. Reymonta w Wieruszowie ogłasza nabór na wolne stanowisko : Bibliotekarz w Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Wieruszowie

  • Termin rozpoczęcia pracy: 1 października 2025 r.
  • Umowa o pracę w wymiarze: 1 etat

Wymagania niezbędne:

  • Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Wykształcenie wyższe – minimum licencjackie: bibliotekoznawstwo i informacja naukowa i/lub inne.
  • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  • Niekaralność za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. 
  • Znajomość podstawowych przepisów dotyczących funkcjonowania bibliotek publicznych. 
  • Minimum roczne doświadczenie w pracy w bibliotece. 
  • Umiejętność obsługi poczty elektronicznej, biegła obsługa komputera. 
  • Biegła znajomość Systemu bibliotecznego SOWA. 
  • Umiejętność samodzielnego katalogowania książek. 
  • Bardzo dobra znajomość formatu MARC 21. 
  • Doświadczenie w pisaniu wniosków grantowych (przynajmniej jeden zrealizowany projekt). 
  • Doświadczenie w prowadzeniu mediów społecznościowych biblioteki.
Wymagania dodatkowe: 
  • Wysoka kultura osobista.
  • Dyspozycyjność, kreatywność, samodzielność.
  • Gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji. 
  • Umiejętności interpersonalne w szczególności łatwość nawiązywania kontaktów z innymi, asertywność, umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność. 
  • Umiejętność prowadzenia działań dla różnych grup wiekowych.
Zakres obowiązków: 
  • Opracowywanie księgozbioru biblioteki.
  • Udostępnianie zbiorów bibliotecznych.
  • Prowadzenie dokumentacji bibliotecznej.
  • Organizowanie i prowadzenie zajęć, projektów, imprez kulturalnych mających na celu promocję czytelnictwa i biblioteki.
  • Pisanie wniosków o granty i ich rozliczanie.
  • prowadzenie mediów społecznościowych biblioteki.
  • prowadzenie strony internetowej biblioteki.
Wymagane dokumenty:
  • Życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej.
  • List motywacyjny. 
  • Podpisana własnoręcznie zgoda na przetwarzanie danych osobowych:  >>> pobierz
  • Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych   >>> pobierz
  • Mile widziane referencje.

Termin składania dokumentów:

Dokumenty należy złożyć osobiście lub mejlowo pod adresem dyrektor@mgbp-wieruszow.pl do dnia 26 września 2025 roku do godz. 15.00. w Miejsko – Gminnej Bibliotece Publicznej w Wieruszowie.

Uwaga: Oferty niekompletne oraz dostarczone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Dodatkowe informacje można uzyskać w Kadrach Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Wieruszowie, przy ul. Klemensa Wierusza 7-9 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 -16.00 lub pod nr tel. 62 78 41 621.

Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi osobami, złożonych ofert nie zwracamy.